Me against me.

Oftast när jag är nere och less på allt så hittar jag en extra växel som jag lägger i och kör ännu hårdare.
Precis när jag känner att jag är redo att ge upp helt och hållet så blir jag istället förbannad, på mig själv, på omgivningen, på situationen och för att jag har låtit mig själv vara nedslagen.
Det är då jag verkligen börjar jobba och åstadkomma saker som jag verkligen vill.
Jag tar åt mig så hiiimla lätt, av allt. Av kritik, av skitsnack och av konkurrens. Det är en av mina bra sidor, för det gör mig ganska ödmjuk samtidigt som det är en av mina sämsta sidor, för det gör mig så osäker på mig själv. Jag är en sån som oftast hatar mig själv och aldrig tycker att jag duger, att alla andra är mycket bättre. Det är dax att ta tag i mig själv och ta tag i hösten!
 

Kommentera här: