Första relationen.

Jag tog dina slag
Som en smekning av vinden
Du ville inte skada
Tappade bara kontrollen
Jag vände andra kinden
14 år, inte mycket till ålder
Vi visste inget om kärlek
Än mindre om gränser
 
Jag har inte velat skriva
Vill inte ge dig äran
Men det måste fram
Grön-gula avtryck
På en blek vit arm
Jag viskade tyst
Att du vann
 
Ett slag i magen
Det är ingen fara
Så kan kärlek vara
När svartsjuka får härja
Du skrämde mig ibland
Ofta, jag kan inte låtsas
Kalla fingrar runt halsen
Jag hade sagt något
Som inte var bra
 
Något fick mig att agera
Krossat näsben
Blodiga väggar
Jag började springa
Stannade aldrig för att se
Om du jagade efter
 
Ingen av oss dog
Trots att det var ditt hot
Spruckna revben
Men hjärtat är helt
Du sa att du älskade mig
Men det var något som gick fel.
 
 

Kommentera här: